maandag 7 maart 2016

Update!

Hey allemaal!

Het is al maart😳!Ik ben hier al 7 maanden, ook wel 216 dagen! Ik vlieg hier 31 mei weg en ben op 1 juni weer terug in Nederland.

Sinds ik de laatste keer dat ik heb geschreven zijn er leuke dingen gebeurt!
Ik ben net terug van Oregon van een zwemwedstrijd, 'Region 12'. Ik vloog met mijn gastmoeder en mijn gastzusje op dinsdag 5 uur in de ochtend naar Seattle, daar hebben we mijn gastmoeders familie ontmoet en gewinkeld. Seattle was echt heel mooi, heel veel groen! Het regende alleen wel heel veel maar dat ben ik wel gewend😎. Op woensdag reden we van Seattle naar Portland Oregon om mijn vriendin en haar moeder op te halen van het vliegveld. Op donderdag zijn we voor promdresses gaan zoeken, nog niets gekocht. Donderdag hebben we ook nog getraind in het zwembad in Portland (die vriendin en ik). Op vrijdag, zaterdag en zondag was de wedstrijd, ging heel goed! Ik heb twee clubrecords verbroken, de 100 yard schoolslag en 200 yard schoolslag. Je moest tijden voor deze wedstrijd halen dus er waren heel veel snelle zwemmers.
Ik had eind januari ook nog een wedstrijd in Anchorage, 'great Alaska open'. Deze wedstrijd was ook van vrijdag tot zondag en ik had hier finals in al mijn afstanden. Dit betekend dat je de afstand nog een keer moet zwemmen met de andere top 16. Dus ik had in totaal 16 afstanden, met de relays meegeteld... Heel veel dus.
Verder is het tweede semester begonnen maar die is het zelfde als het eerste semester. Het enige verschil is dat ik nu wel weet waar alle lokalen zijn en wie alle docenten zijn.
Er was ook een 7.2 (of 7.1 ik weet het al niet meer) aardbeving. Ik kan je vertellen, ik ben er door heen geslapen😜.Enige wat ik me van kan herinneren is dat mijn gastvader schreeuwde "Is everybody okay?", maar toen dacht ik waarom zou iedereen niet oke zijn? Want ja ik had die hele aardbeving niet gevoelt😌.

Voor de aankomende 3 maanden (minder zelfs) heb ik nog een paar dingen gepland.
Ik ga waarschijnlijk 27 maart naar Idaho om een college te bezoeken. Ze hadden 200$ opgehaald voor mijn vliegticket, zodat ik een paar dagen de school kan bezoeken. Ik heb ook nog een aantal andere scholen die geïnteresseerd in mij zijn maar die zijn te ver weg, Alaska is zo ver weg van alles dat de vliegtickets heel duur zijn om uit Alaska te gaan. Idaho is dan heel dicht bij en het zegt ook wat dat ze 200$ willen ophalen om mij hun school te laten zien, super natuurlijk. Ik weet nog niets zeker waar ik volgend schooljaar zal zijn dus ik kijk gewoon rond. Ik heb altijd gedroomd om voor een Amerikaanse school te gaan zwemmen, maar ik moet gewoon kijken of het wat is en of het wel kan.
Dan heb ik prom op 9 april en ik ga er naar toe met Camille (de vriendin waar ik altijd mee zwem en die mee ging naar Oregon).
Op 3 mei komt mijn moeder hier! Daarna op 5 mei is mijn laatste schooldag (Seniors zijn eerder klaar met school en ik ben een senior). Op 11 mei heb ik graduation dus dan slaag ik voor de tweede keer🤓. En daarna is het alweer bijna tijd om naar Nederland te gaan.
De tijd gaat snel, ik dacht 10 maanden gaat echt niet zo snel maar blijkbaar dus wel.

Groetjes,
Yanne










3 opmerkingen:

  1. Wat een super verhaal dochter😄
    En gave foto's👍🏻
    Nog even en wij kunnen elkaar weer knuffelen ha ha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Yanne, wat mooi om te lezen over al je records. Ben trots op je!! Geniet nog van de komende tijd!
    Groetjes Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog een paar maanden...........geniet er van! Groetjes, Leontine

    BeantwoordenVerwijderen