zondag 1 november 2015

It's been a while

Hey allemaal!

De tijd gaat heel snel, ik ben hier al 4 maanden... Ik heb het de af gelopen tijd heel druk gehad met school en zwemmen dat ik niet zo goed wist wat ik kon schrijven.
Laten we eerst beginnen met waarom ik in Amerika ben gekomen, high school. School gaat goed, moet nog steeds wennen aan dat je huiswerk moet inleveren anders krijg je slechte cijfers. Ik ben inmiddels al helemaal gewend aan het engels, dus de lessen worden te makkelijk ;P.
Ik heb tot nu elk weekend een wedstrijd gehad, je zou zeggen dat ik geen enkele dag rust heb... Wat ook zo is, want zondag moet ik mijn huiswerk maken. Ik heb meeste weken geen school op vrijdag omdat ik moet reizen naar de wedstrijd. Elke wedstrijd heeft ons team (de meiden) gewonnen tegen over de andere scholen, behalve deze week Regions hebben we verloren (2e plek) met 5 punten minder (dus we hebben verloren met bijna niets).
Regions is de laatste wedstrijd voor de mensen die niet naar state gaan, het is een wedstrijd voor alle scholen in onze regio (region 3 Alaska). Ik ga naar State, ik ben in de top 16 in Alaska. Dus het was niet de laatste wedstrijd voor mij.
Ons estafette team 200 medley relay (200 yard wisselslag) heeft het school record verbroken; het record stond op 1:55:82 en wij zwommen 1:54.65, dus ik kom op het Colony record board te staan (awesome)! Ik zwom in de relay de rugcrawl.
Ik zwem op State de 100 en 50 yard freestyle, en 2 estafettes (de 400 free relay en 200 medley relay).
Helaas heb ik wel halloween gemist omdat ik in Valdez was en naar huis moest rijden met het team. Dus helaas geen amerikaans halloween voor mij.
De trainingen voor aankomende week zijn alleen voor mensen die naar state gaan of alternates zijn voor in een relay (sorry voor al het engels ;D). Dus de helft van het team is nu klaar en het ligt er aan of hun nu stoppen met sporten of naar een zwemclub gaan. Ik ga clubzwemmen, bij de club Wasilla Waves en dan heb ik maar een wedstrijd 1 keer in de maand.
Ookal kunnen amerikanen geen Nederlands, toch wil ik dit even zeggen: ik ben super blij met alle vrienden die hier ik maar, ik weet zeker dat het vriendschappen voor het leven zijn!

top 16 high school zwemmers van Alaska
 Alaska:http://www.akswimming.org/wzaslsc/UserFiles/File/High%20School%20Top%2016%20Archive%202015(10).pdf

love,
Yanne











2 opmerkingen:

  1. Hey Yanne, weer een leuke update! Fijn dat de resultaten naar wens zijn.!! Groetjes Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super!!!
    Wij zijn hartstikke trots op jou en ik vind het super knap dat je er voor gaat.
    Natuurlijk missen we jou, maar de vele foto's en het goede contact met je gastouders maken dat we toch heel dicht bij je zijn.
    Succes met State en zorg dat je nog meer op dat bord komt te staan.
    Kus Roland

    BeantwoordenVerwijderen